Omkijken naar morgen.

Jacqueline77 11 september 2020
Ik mocht dit boek lezen als testlezer voor Boek of romance. Bedankt hiervoor.

Wendy Brokers werd geboren in Utrecht en groeide hier op. Ze ging na haar studie werken op de afdeling neonatologie geboortezorg. Wendy woont met haar gezin in Lopik. In 2012 deed ze mee aan een schrijfwedstrijd. Hierna volgde al snel een column en twee korte verhalen. Haar debuut roman "Geluk bij een ongeluk" verscheen in 2017. Ze heeft vijf romans en een Young Adult boek geschreven.

Femke werkt als tijdelijke kracht in een hotel in Frankrijk. Ze is probleem oplosser, adviseert, stuurt managers aan en staat ze bij. Op een dag wordt het haar allemaal teveel. Een onregelmatige hartslag en een hoge bloeddruk maken dat ze in de ziektewet terecht komt. Ze heeft nog net geen burn-out. Om tot rust te komen gaat ze terug naar Nederland en gaat ze logeren bij haar oudtante die een gebroken heup heeft. Door de gebroken heup kan haar tante niet op het buurmeisje passen en vraagt Femke dit te doen. Femke doet dit met tegenzin, want ze heeft niet echt iets met kinderen en weet ook niet hoe met ze om te gaan. Toch gaat Femke regelmatig oppassen en krijgt zo een band met Maren. Hierdoor krijgt ze ook meer contact met de vader van het meisje, Gustav Nielsen . Hij werkt onregelmatige diensten als kinderarts in het ziekenhuis. Door gebeurtenissen in het verleden heeft Femke moeite met het aangaan van relaties. One night stands zijn geen probleem, maar het moet niet iets langdurig worden. Zou het Gustav lukken de muur die Femke om zich heen heeft gebouwd af te breken?

Dit is het derde deel van een trilogie, maar ik heb het als stand alone gelezen en dat ging prima. Wat een geweldig boek is dit. Het verhaal zoog me naar binnen en ik had de eerste honderd pagina's al na een paar uur uit! Ook al was dit boek best soms heftig met een duister/donker randje. Het had ook humor en heel veel liefde. Soms zat ik hardop te grinniken en soms sprongen de tranen in mijn ogen. "Baguette met jam voor twee" en "Leven met een leugen" ga ik zeker nog lezen, want ik meer weten over Sophie en Jelle en Nate en Lize.
Wendy Brokers heeft er een fan bij!

Meer recensies van Jacqueline77