Grappig simpel verhaal over jezelf zijn

JufDy 11 juli 2024
De illustraties van het boek spraken mij meteen aan en werden ook enorm goed ontvangen door mijn kinderen die best wel toe zijn aan wat ingewikkeldere verhalen dan prentenboeken maar plaatjes nog enorm kunnen waarderen.

Het plot van het verhaal is heel simpel, en als volwassenen heel voorspelbaar, maar voor kinderen maakt dat het verhaal zeker niet minder goed. Het is geschreven met humor en met spanning die precies spannend genoeg is voor kinderen van een jaar of 6.

Het verhaal geeft ook een beetje de boodschap dat wat je ook wil worden, het oke is om daarbij gewoon jezelf te blijven als je je kwaliteiten maar een beetje creatief inzet, en dat is een mooie boodschap!

Het verhaal brengt je niet naar het puntje van je stoel wat betreft mysterie of spanning, al heeft het wel een soort van ontknoping, maar daar zul je niet stijl van achterover slaan.

Het is een prima verhaal met alle elementen die je nodig hebt voor een hekserig verhaal. Het nodigde de kinderen in ieder geval uit om een musical te verzinnen (dat musical komt dan misschien weer een beetje van "Hubbelbubbel) geïnspireerd op dit boek maar dan de "Mijn dochter wil een spook worden" editie, en dat was heerlijk om te zien.

Meer recensies van JufDy