Heel mooi, rustig, respectvol boek

Ka8leen 17 juni 2024
Een rustig, mooi geschreven en respectvol boek over de sandwichgeneratie. Een generatie die volop in het werk staat, moeder is en zorgt voor haar eigen langzaam aan dement wordende moeder. Een generatie die zoveel ballen in de lucht moet houden dat het geen wonder is als er plots eentje op de grond valt. Ondanks de (zware) thema´s van mantelzorg, dementie, weduwe zijn en burnout door al deze combinatie´s voelt het boek nergens te zwaar. Respectvol, rustig en hoopvol zijn drie gevoelens die me het hele boek nabij blijven. Het bevestigt ook het gevoel dat studie- en levenskeuzes soms en zelfs vaak gekleurd zijn door wat we meemaken in het leven. Een herkenbaar en verrijkend boek dat heel vlot las en me nog een tijdje bijbleef toen ik het boek dichtklapte.

Meer recensies van Ka8leen