Een spannende novelle

KimCoenen85 03 januari 2024
Ik kijk er naar uit om weer eens een thriller novelle te lezen. Een heerlijke afwisseling tussen alle feelgood en kerstverhalen. De titel alleen al maakt me nieuwsgierig naar het verhaal. Ook de knalrode en opvallende cover trekt direct mijn aandacht. Ik heb nog niet eerder een verhaal van Sacha Voogd gelezen, dus ik ben erg benieuwd.

Karlijn heeft een enorm heftig en stressvol leven en maakt erg lange dagen. Ze heeft nauwelijk tijd voor een privéleven. Wel heeft ze een affaire met de knappe collega Thomas, die zo nu en dan zorgt voor de nodige ontspanning. Thomas raakt bezeild in een auto ongeluk, in het ziekenhuis aangekomen, ontvangt Karlijn een waarschuwing op haar auto. Er is blijkbaar iemand op de hoogte van haar affaire met Thomas en is hier boos over. Hoe ver gaat deze persoon met zijn waarschuwingen? Moet Karlijn ook vrezen voor haar leven?

Met een vrij heftige setting van het verhaal weet Sacha Voogd het verhaal te starten en te zorgen dat je er in wordt meegezogen. Karlijn ontdekt dat haar collega en minnaar Thomas bij een ernstig auto-ongeluk in het ziekenhuis is beland. Hiermee weet Sacha Voogd direct een hoog spanningsveld en verder verloop van het verhaal neer te zetten.

Het is een spannend verhaal met wendingen en gebeurtenissen die voor mij persoonlijk té voor de hand lagen. Ik had al vrij snel door hoe dat de vork in de steel zat en helaas bleek dat ook nog eens te kloppen. Hierdoor miste ik wel de verrassings- en spanningseffecten die ik door het spannende begin in het verhaal verwacht had. Misschien heeft het ook wat te maken met de kleine hoeveelheid personages die aan het verhaal deelnemen. Daarbij was ook het einde helaas niet echt wat ik hoopte en verwachtte en vond ik persoonlijk dat het niet goed werd afgerond.

De personages zijn goed neergezet, zodat je van de paar die mee doen krijg je een goed beeld en hebben ze duidelijk een eigen manier van handelen. Het zijn redelijk doorsnee personages en niet heel unieke en uitgesproken karakters.

Bitch is een spannende novelle. Door het spanningsveld dat Sacha Voogd direct wist neer te zetten kreeg ik hoge verwachtingen. Het verhaal is vlot en levendig geschreven. Wel bevatte het verhaal weinig personages waardoor het erg snel duidelijk was hoe het verhaal in elkaar zat.

Meer recensies van KimCoenen85