Een leuke, originele en verrassende novelle

KimCoenen85 06 januari 2024
Dit is de eerste novelle die ik van Stephanie Van Der Pol ga lezen. Ik heb nog geen enkel idee wat ik hiervan kan en ga gaan verwachten. De cover van het ebook heeft een feelgood uitstraling. Een zee met een jacht en meeuwen op de achtergrond en een geïllustreerd zakelijk stel op de voorzijde. Ik ben erg benieuwd.

Eva is met stip een geslaagde carrièrevrouw, hier heeft ze dan ook enorm hard voor gewerkt. Ze is verantwoordelijk voor de sales bij Ocean View , een bedrijf dat luxe jachten bouwt. Samen met haar collega Daan vormt ze een gouden duo en halen ze vele klanten binnen. Wanneer Eva en Daan van een succesvolle zakenreis terugkomen, staat bij Eva een verrassing uit een verleden dat ze wil vergeten op de stoep. Daan raakt onverwacht betrokken bij Eva's afgeschermde privéleven. Alleen als Eva niet snel grip krijgt op de situatie, dreigt Ocean View een grote zakendeal mis te lopen. Kan je werk en privé wel echt gescheiden houden?

Het is een enorm vlot, levendig en luchtig geschreven novelle en daarmee zorgt Stephanie Van Der Pol ervoor dat het echt een verhaal is dat enorm lekker en fijn leest. Hierdoor is het ook echt een op en top feelgood die de nodige drama, ups en downs en een sprankelend einde kent.

Het verhaal is geschreven vanuit Eva, deze zelfstandige, ambitieuze en daadkrachtige vrouw is leuk en goed neergezet. Voor een novelle zijn de personages goed genoeg neergezet om een goed beeld van te krijgen en met ze in het verhaal op te gaan. Wel had ik persoonlijk van sommige personages, zoals haar zus, iets meer diepgang en inzicht in het personage gekregen, maar het is nu natuurlijk wel een novelle.

Het verhaal heeft een leuke, originele en mooie verhaallijn. Het verhaal kent een mooie opbouw, waarin de opbloeiende liefde tussen de twee collega's, de werksituatie en de privésituatie van Eva verwerkt is. Hierdoor voelt de novelle soms wat vol en heb ik het gevoel dat sommige stappen in de verhaallijn wat snel en groot genomen worden. Hierdoor zitten er wel veel wendingen en gebeurtenissen in het verhaal en lees je de novelle zonder moeite in één keer uit. Het verhaal is een erg bijzonder en origineel en goed bedacht verhaal dat me verraste.

Bitterzoet is een leuke, originele en verrassende novelle. Er is wel veel in de verhaallijn gestopt, waardoor de gebeurtenissen en wendingen in een hoog tempo elkaar opvolgen. Het is heerlijk vlot, levendig en luchtig geschreven en het is echt een leuke novelle om even heerlijk bij te ontspannen.

Meer recensies van KimCoenen85