Storia d'Amore

Krista Feije 18 augustus 2024
Marketeer Simoné Steenkamp leverde, tijdens het volgen van een cursus bij Online Schrijfschool, een manuscript in bij uitgeverij De Verhalenfabriek voor de ‘Magische Zomer’-schrijfwedstrijd. Beide organisaties zagen potentie in het korte verhaal van Simoné, wat resulteerde in het tekenen van een uitgeefcontract voor ‘Italië voor één’.

De cover van deze 94 bladzijden tellende novelle straalt één en al zomerse vibes uit, met de aardetinten, de cipressen en de Toren van Pisa. Het stralende middelpunt van de afbeelding is de 29-jarige Hannah Peters. Deze marketingadviseur is enorm gefocust op haar eenmansbedrijf en krijgt van haar zus Jasmijn het advies om iets te doen aan haar werkverslaving. Een Singlereis naar Italië zal Hannah vast goed doen, als zij belooft haar laptop thuis te laten. Eenmaal aangekomen op de adembenemende bestemming blijkt Hannah niet de enige workaholic op locatie te zijn. Norse single Lucas kan zijn laptop ook niet laten rusten. Samen bedenken ze een plan om tijd vrij te krijgen van het reisschema om ongestoord te kunnen werken.

Simoné Steenkamp laat de lezer onbezorgd genieten van deze reis naar een Italiaanse agriturismo, gelegen op een heuvel geflankeerd door wijngaarden. De novelle is in de ik-vorm geschreven en de schrijfstijl is aantrekkelijk, losjes en geestig. De ‘enemies to lovers’-troop ligt heerlijk op de loer en laat de lezer verlangen naar meer. Zou er misschien naast de werkethiek dan toch nog ruimte over zijn voor een storia d'amore?

Meer recensies van Krista Feije