Druktemaker

MevrouwWillems 01 augustus 2024
Een leuke titel en een opvallende cover, ze passen heel goed bij dit boek. Hierin neemt Francien Regelink je mee in haar hoofd. Wat gebeurt er precies als je AD(H)D hebt? Wat zijn haar struikelblokken en hoe heeft ze die opgevangen?

In een vrolijke, luchtige stijl race je door dit boek heen. De hoofdstukken zijn vernoemd naar dieren, die iets te maken hebben met de verschillende thema's. Het is een heel persoonlijk boek, maar er komen ook experts aan het woord die meer achtergrond en diepgang geven.

Ik sta zelf voor de klas, dus voor mij was dit boek ook om me beter in te leven in mijn leerlingen. Ik heb er veel van geleerd! Het grappige is dat Francien zelf ook voor de klas staat, met gastlessen. Ze noemt dit zelf een enorme uitdaging en het moeilijkste publiek.

Ik kende een aantal externe kenmerken wel, maar voor mij was het heel leerzaam om te leren welke processen er in iemand spelen. Ook de nare dingen die volwassenen zeggen tegen drukke kinderen, hallo zeg.

Belangrijkste boodschap: blijf bij jezelf, en vind jouw manier. In het boek leggen ze ook uit hoeveel moeite en energie het kost om je aan te blijven passen, daarom kun je veel minder hebben. Ik vond dat een eye-opener.

Ik raad dit boek aan voor iedereen die meer wil leren over AD(H)D!

Meer recensies van MevrouwWillems