Por Una Cabeza

MijnBoekKeuze 19 juli 2024
Stad van de eeuwige lente

De vroeg volwassen, 16-jarige Scarlett Grimshaw verhuist in 1979 tegen haar zin in van Engeland naar Recoleta, de chicste wijk van Buenos Aires.
Eenzaam, ongelukkig met haar nieuwe bestaan, terugverlangend naar haar oude leven, vult ze de dagen met lezen, fotograferen en dagdromen.
Hoewel Scarlett nauwelijks oog heeft voor het andere geslacht gooit de toevallige ontmoeting met de twee jaar oudere Arturo, die uit het slechtste deel van de stad komt, haar leven compleet overhoop. In korte tijd ontstaat een diepe liefde tussen de twee. Een liefde die ze vanwege zijn verleden voor de buitenwereld geheim moeten houden. Toch smeden ze plannen voor een toekomst samen, ver weg van Argentinië.
Onverwachte gebeurtenissen dwarsbomen niet alleen die plannen, maar zorgen er ook voor dat Scarlett en Arturo moeten vechten voor hun toekomst. En zelfs voor hun leven…

Het verhaal is rauw, fascinerend, aangrijpend, gevaarlijk, doodeng, om boos om te worden, emotioneel en prachtig tegelijk. Ik kon het amper wegleggen en was bijna blij dat 10 blz voor ik het uit had m’n vriend alvast naar bed ging want toen kon ik even mijn tranen de vrije loop laten… wat een einde… ik moet het even laten bezinken want dit is dus deels gebaseerd op waarheid, de gebeurtenissen is Ierland hebben mij echt aangegrepen…. Tegelijkertijd was ík zo ontroerd door de hoeveelheid liefde & passie tussen Scarlett en Arturo, heel mooi.. het is zo beeldend geschreven dat ik zou willen dat ik zo de tango kon dansen, liters koffie en vele sigaretten kwamen er voorbij. Ik vond het leuk om over Scarletts liefde voor fotografie te lezen en heel erg fijn om Sant’Anna terug te zien komen in het verhaal, heel mooi verwerkt & het past ook echt.

Dank je wel Jerrad voor (weer) een prachtig verhaal, een boek wat mij laat lachen, genieten, wegdromen, een brok in de keel laat krijgen, zelfs een traantje wegpinken kan niet anders dan 5 sterren verdienen!

Meer recensies van MijnBoekKeuze