tussendoortje met echte feelgood vibes

Miranda6452 22 november 2023
Linde Benjamins is 28 jaar en net sinds een maand weer single na de break-up met Edward. Ze zit eigenlijk diep in de put en verschuilt zich na haar werk in huis, kruipt op de bank onder een dekentje en kijkt Disneyfilms en luistert naar Taylor Swift muziek. Maar dat is nog niet het ergste, ze loopt erbij als een slons. Volgens haar broer Jonah kan dit zo niet langer en hij grijpt in. Hij heeft nog een verjaardagscadeau van vroeger; een brief waarin ze hem belooft alles voor hem te doen gedurende de periode van 7 dagen. Aan die belofte van jaren geleden houdt hij haar nu.

Belofte maakt schuld is geschreven in de ik-vorm vanuit Linde. Je krijgt een aardig kijkje in haar leven. Ze is een ontzettend leuk karakter en voor een tussendoortje krijg je toch een aardig beeld van wie Linde is. Ook haar broer Jonah en diens beste vriend zijn leuke karakters waar je zo in mee gaat.

De acties die Jonah bedenkt om zijn zus uit de put en weer in het leven te slepen zijn, leuk, hilarisch en brengen inderdaad leven in de brouwerij. Soms maakt Linde keuzes waar ze achteraf spijt van heeft, maar wat wel voor leuke lachwekkende scenes zorgt.

Belofte maakt schuld is een fijn kort verhaal wat ontzettend snel en lekker weg leest. Sabine schrijft heel luchtig, vlot en levendig. Ze wist me vast te houden met Lindes karakter, geweldige humor en hilarische scenes. Ik had het binnen een paar uur uit en dat was genieten geblazen. Belofte maakt schuld, maakt de belofte van een kort verhaal met fijne feelgood vibes helemaal waar.

Ik ontving het recensie-exemplaar van Verhalenfabriek, hartelijke dank.

Meer recensies van Miranda6452