Spannende thriller

Miranda6452 29 november 2023
Aesa leeft sinds de moord op haar ouders in verschrikkelijke angst. Zij was aanwezig toen de inbreker haar ouders vermoordde. Ze is hiervoor onder behandeling bij een psycholoog, maar dit lijkt niet heel veel te progressie te brengen. Ze heeft al regelmatig de politie gebeld omdat ze dingen zag of hoorde, die er niet bleken te zijn. Na meerdere van deze meldingen, neemt de politie haar niet meer serieus. Dus als er vreemde berichtjes komen en het lijkt erop dat ze en stalker heeft, gelooft niemand haar. Dan wordt er een vriend van Aesa voor haar ogen vermoord en zelfs dan gelooft de politie haar niet. Ze besluit zelf op onderzoek uit te gaan.

De hoofdstukken worden wisselend vanuit 2 perspectieven vertelt; Aesa en Evi, de beste vriendin van Aesa. Je wordt ontzettend goed meegenomen in de wereld van Aesa. Haar angsten, haar verhaal over de moord op haar ouders, haar bezoeken aan de psycholoog. Haar innerlijke wereld krijgt veel aandacht en je voelt je bij haar betrokken en leeft mee. Evi’s deel biedt tegenhang aan het zwaardere verhaal van Aesa. Maar ook dit verandert gedurende het verhaal.

De vrouw die moord riep heeft een goede spanningsopbouw en een paar plottwist waardoor je, net als Aesa, je hoofd blijft breken over wie het in godsnaam kan zijn die achter haar aan zit.

De vrouw die moord riep is een geweldige psychologische thriller in de vorm van een tussendoortje. De schrijfster heeft een vlotte pen en weet je mee te nemen in het karakter en de leefwereld van Aesa. De wisselende perspectieven geven het verhaal meer gelaagdheid. De opbouw naar de ontknoping ging voor mij in het perfecte tempo. Als je eenmaal bent begonnen in De vrouw die moord riep, moet je hem gewoon uitlezen. Megagrote aanrader.

Ik ontving het recensie exemplaar van De verhalenfabriek, ontzettend bedankt.

Meer recensies van Miranda6452