Volg je je hart of je verstand?

Fabienne heeft het goed voor elkaar. Na een moeilijke jeugd heeft ze alles wat ze wil: haar droombaan, modeontwerpster bij MAXX Fashion, en een nog geheime relatie met Max, de CEO van MAXX Fashion. Samen met Max probeert ze het MAXX Fashion naar een hoger level te krijgen.  Tijdens de modebeurs in Parijs komt ze samen met Adam, een onbekende man, in een voor haar moeilijke situatie. Na deze ontmoeting gaat ze twijfelen of ze wel op de goede weg zit. Daarnaast komen er steeds meer herinneringen uit haar jeugd naar boven. Zal ze in de toekomst haar hart volgen of haar verstand?

Het boek wordt beschreven vanuit Fabienne, hierdoor leer je haar heel goed kennen. Door flashbacks kom je er ook achter wat er in het verleden gebeurd is. Ik zou bepaalde beslissingen niet nemen, maar door haar verleden snap ik dat Fabienne dat wel op deze manier doet. Ik vind het mooi dat het verleden van Fabienne ook beschreven wordt vanuit de emoties van een kind/tiener. Emotioneel maakte het boek wel wat los, ik had verdriet om de manier waarop Fabienne tot haar rigoureuze besluit “gedwongen” werd. Het boek gaat over familie, verdriet, verlies, rouw, doorzetten, vriendschap, acceptatie, ondersteunen en liefde.

Chantal heeft een beeldende schrijfstijl, ik werd direct in Fabiennes wereld gezogen. Ik zag het atelier voor me, ik voelde met Fabienne mee en heb het boek met een lach en een traan gelezen. Als je een feelgood wil waar ook realistische gebeurtenissen in voorkomen dan moet je dit boek lezen! Dit was voor mij het tweede boek van Chantal Claassen, maar graag meer van dit!

Hebban.nl bedankt voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van NatasjaFischer