Afgeschreven

PetraL1978 12 mei 2024
Afgeschreven - Angelique Haak auteur

Wanneer de bekende schrijfster Sasja Winters besluit geen nieuw deel meer te schrijven van haar beroemde Masdamoorden-reeks, wordt dat niet gewaardeerd. Haar uitgever is woedend en haar lezers zijn er al helemaal niet blij mee. Na een incident en vervelende reacties, besluit ze te stoppen met schrijven. Ook haar man heeft haar in de steek gelaten voor een ander, waarna ze haar leven weer probeert op te bouwen in een chalet op een vakantiepark. Wat overigens goed lukt, totdat de politie aanklopt. Er is een moord gepleegd, die erg veel lijkt op een moord uit haar eerste boek. Lukt het haar om de politie te helpen of loop zij zelf ook gevaar?

Afgeschreven is een thriller wat je tot het eind in de greep houdt. Iedereen in dit verhaal kan verdachte zijn en je kunt niemand vertrouwen. Je wordt continue de verkeerde kant op gestuurd. Dat heeft ze subliem verwerkt in het verhaal. De voelbare spanning en angst van Sasja, ze neemt je geheel mee in haar belevenis.

Het verhaal van Sasja wordt in korte hoofdstukken vertelt. Een auteur die niet meer terug wilt naar haar schrijvers verleden. Dat verleden ging gepaard met alcohol en medicijnen. Hierdoor is er een groot deel van haar geheugen weg.

Door de afwisseling tussen Sasja en Martin, die onderzoek doet naar de moord, maakt het verhaal ook heel aantrekkelijk. Net als het lezen van de kleine stukjes @copycat, de nog onbekende personage, die de spanning er goed in weet te brengen.

Als je als lezer denkt de dader door te hebben, ben je alweer aan het twijfelen. Je wordt zo op het verkeerde ben gezet, dat je het boek moeilijk weg kan leggen. De vele voelbare spanningen komen terug. Je blijft doorlezen, om te weten komen hoe dit gaat aflopen.

Wat een geweldig boek! Onwijs goed en super spannend geschreven! Deze hoort zeker hoog in de lijst van de Nederlandse thrillers

Het heeft een super gave plotwending! Die ik zelf niet zag aankomen. Angelique Haak, wat heb je dit geweldig geschreven. Maar ik ben ook echt verrast door Sasja Winters.

Ik geeft het boek ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ sterren

De Crime Compagnie

Meer recensies van PetraL1978