Het verlangen van Lucy Hart

Ramonaleest 24 november 2023
We lezen dit verhaal vanuit twee perspectieven. Lucy Hart, zij is nu 26 jaar oud en werkt als onderwijsassistent. Haar allergrootste wens is om Christopher te adopteren. Maar door haar financiële staat komt ze hier niet voor in aanmerking.
Maar we lezen ook vanuit Hugo Reese, de illustrator van de boeken van Jack Masterson. Hij woont samen met Jack op een verlaten eiland en samen hebben ze van niets of niemand last. Maar Hugo merkt steeds meer dat hij zijn vleugels wil uitstrekken. Hij is er klaar mee om op Klokeiland rond te dwalen.

Lucy heeft haar hart verloren aan Christopher, deze zevenjarige jongen wil zij graag een warm thuis geven. Maar doordat zij te weinig inkomen heeft is dit niet haalbaar. Dan staat er een vraag van Jack Masterson online waar ze het antwoord op weet. Ze wordt door Jack uitgenodigd om naar Klokeiland te komen met nog andere kandidaten. Zij gaan samen ‘strijden´ om het nieuwste boek van Jack te winnen, want een iemand kan maar de gelukkige zijn.

Dit boek staat vol hoop, dromen en wensen. En dat maakt dat het verhaal zich heel lieflijk voor doet. Ondanks de emoties die vaak naar voren komen blijf je een bepaalde hoop houden naar wat wel kan. Alle personages die het pad van Lucy, Hugo en Jack bewandelen zijn goed uitgewerkt door de auteur. Ze voegen allemaal iets toe aan het geheel. Het is dan ook wel echt een feelgood roman te noemen.
De strijd die de deelnemers moeten voeren is er een die niet voor tere zieltjes is. Want ze moeten allemaal hun angst onder ogen gaan komen. En dat maakt dat het spelelement in het verhaal wel echt spannend is.
Wat ik erg mooi in het verhaal vond is dat door middel van een kinderboekenserie er wat luchtigheid wordt gegeven in de thema´s als een niet lekker lopend gezin, pleegzorg en ziektes.

Meer recensies van Ramonaleest