Hoge verwachtingen niet ingelost

Sigrid 23 januari 2021
Ik luisterde dit boek als luisterboek, wat misschien mijn mening heeft beïnvloed. Ik had hoge verwachtingen door de goede reviews, maar ik was toch wat teleurgesteld.

Het plot is saai en er gebeurt weinig verrassends. We volgen een jaar in het leven van Alex, de zoon van de Amerikaanse president, en Harry, de kleinzoon van de Britse koningin. In eerste instantie denkt Alex dat hij Harry niet moet, maar uiteindelijk blijken ze toch voor elkaar te vallen. Vervolgens moeten ze opboksen tegen de vooroordelen van hun families en hun bevolking. (view spoiler)

In het boek volgen we het perspectief van Alex, afgewisseld met veel mails en appjes tussen Alex en Harry. In het luisterboek worden die dus ook voorgelezen, maar dat komt niet echt aangenaam over. Eerder alsof Siri probeert je laatste mail voor te lezen... "drol-emoji", "RE:", "afbeelding van een..." Dit boek lijkt dus echt wel gemaakt te zijn om het als fysiek boek of als e-boek te lezen, maar is minder geschikt als luisterboek.

Alex maakt doorheen het boek toch wel een verandering door in zijn persoonlijkheid, de andere personages blijven redelijk aan de oppervlakte. Nochtans zijn er heel wat interessante bijrollen (een biseksueel meisje, een jonge vrouw met een verslavingsgeschiedenis...) waar Casey McQuiston niet zo veel over vertelt. Dat zijn gemiste kansen om het verhaal wat meer uit te diepen en karakter te geven.

Het boek was voor mij gewoon niet bijzonder genoeg om er meer dan drie sterren aan te geven, maar als je houdt van romantische verhalen (en expliciete scènes ;-) ) is het misschien wel een boek voor jou.

Meer recensies van Sigrid