Een ode aan de liefde ...

Een zin, negen woorden
Twee levens die voorgoed veranderen

De vroeg volwassen, 16-jarige Scarlett Grimshaw verhuist in 1979 tegen haar zin in van Engeland naar Recoleta, de chicste wijk van Buenos Aires. Eenzaam, ongelukkig met haar nieuwe bestaan, terugverlangend naar haar oude leven, vult ze de dagen met lezen, fotograferen en dagdromen.

Hoewel Scarlett nauwelijks oog heeft voor het andere geslacht gooit de toevallige ontmoeting met de twee jaar oudere Arturo, die uit het slechtste deel van de stad komt, haar leven compleet overhoop. In korte tijd ontstaat een diepe liefde tussen de twee. Een liefde die ze vanwege zijn verleden voor de buitenwereld geheim moeten houden.

Toch smeden ze plannen voor een toekomst samen, ver weg van Argentinië. Onverwachte gebeurtenissen dwarsbomen niet alleen die plannen, maar zorgen er ook voor dat Scarlett en Arturo moeten vechten voor hun toekomst. En zelfs voor hun leven...

Op een dag kreeg ik een email binnen met de vraag of ik een nieuw manuscript wilde proeflezen. Ik was er eerlijk gezegd een beetje door ontroerd dat een schrijver mijn mening op prijs stelt. Ik hapte meteen toe en snel daaarna mocht ik een reis maken van 469 bladzijden.

Toen ik begon te lezen stapte ik in dat Jerrad Hoff bad en liet ik mij onderdompelen door zijn mooie schrijfstijl. Woorden die langs je hart strijken, perfect neergezet en zo beeldend. Een ode aan de liefde met rampspoed, afscheid en het leven die tussenkomt terwijl je andere plannen maakt.

Arturo en Scarlett hun verhaal kwam tot leven voor mijn ogen met het landschap van Argentinië als prachtige achtergrond. Je voelt de zinderende hitte, de kadans van de muziek en de knetterende vonken tussen 2 mensen.

Jerrad Hoff neemt je mee op een reis waar je geen bagage voor nodig hebt, enkel een prachtig liefdesverhaal die geen enkele lezer onberoerd zal laten.

Speel de muziek af van "Por una Cabeza" en laat je meevoeren naar het Argentinië van de jaren '80.
Dit boek is genieten!

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter