Even wegdromen

Wijna Pronk 24 december 2023
Ik las Magische momenten van Meta du Crocq

Het boek gaat verder waar we gebleven zijn in Een moment in tijd .
Alle traumatische ervaringen hebben bij Lotte diepe sporen achtergelaten . Ze wil haar belofte aan Granny waarmaken en het mystieke Afrika roept haar .
Ze wil ook bij Tyler blijven en hun gezamelijke taak vervullen .
Tyler begint aan zijn opleiding tot sjamaan in Australië , maar dat vraagt veel van hem , de roots van zijn vader overweldigen hem .
Beide moeten ze keuzes nemen die hun relatie onder druk zet . Is hun liefde sterk genoeg ?
Ellen leert haar schotse familie kennen , maar of dat bevalt ?

Mijn leeservaring

Eerst moest ik er weer even inkomen , het was al een tijdje terug dat ik het 1 e deel las .
Langzaam aan gingen de personages weer leven voor me , en herkende ik ze .
Gaandeweg het verhaal zie je ze groeien en hun eigen krachten ontwikkelen , je ervaart hun verdriet , liefde , wanhoop , frustraties en vergeving .
Ze moeten ieder hun eigen problemen bestrijden en daar hun weg in vinden , geholpen met of zonder magische krachten .
Het boek is weer heel beeldend beschreven waardoor je midden in het verhaal zit , en zo meegenomen word het boek in .
Je ervaart de warmte , de droogte , het land en hun bevolking .
Het kostte me soms moeite om te stoppen met lezen .
Ik vond het weer een prachtig verhaal met veel wisselende perspectieven , waardoor de spanning erin blijft en het je uitnodigd om verder te lezen .

Dank je wel Meta voor dit prachtige vervolg .

Het krijgt van mij 5 sterren

Meer recensies van Wijna Pronk